پیچ و مهره صنعت نفت گار و پتروشیمی

پیچ و مهره صنعت نفت گاز و پتروشیمی

پیچ و مهره نفت از جمله پیچ های اختصاصی هستند که در صنایع نفت مورد استفاده قرار می گیرند و به پیچ و مهره نفتی معروف اند.

چون که صنایع نفت از اهمیت بالایی برخوراست پیچ و مهره های استفاده شده در آن باید بسیار با کیفیت می باشد که به شکل انحصاری برای این صنایع ساخته شده اند و فقط قابل استفاده در صنایع خاصی هستند.

 پیچ و مهره نفت:

استفاده از پیچ و مهره ها در صنایع بسیار مهم بوده و نسبت به سایر اتصال دهندگان در صنایع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد،انواع پیچ و مهره های صنعت نفت را می توان در این سایت فروش انواع پیچ و مهره با قیمت های بسیار مناسب خریداری کرد.

استاد بولت B7:

استاد بولت ASTM A193 با گرید B7 یکی از پر استفاده ترین پیچ ها در صنایع نفت است استاد بولت یک مفتول رزوه شده است که حداقل نیروی کششی آن آن ۱۲۵۰۰۰ Psi یا ۸۸ کیلوگرم بر متر مربع خواهد بود.

رزوه های این نوع استاد بولت بر اساس استاندارد ISO metric که با علامت اختصاری M قبل از سایز بیانگر میلیمتری بودن رزوه ها است و یا بر اساس ۸Unو اینچی می باشند که بر اساس استاندارد های ASME 13.18.2.2 و ASME B1.1 کنترل می شوند.

استاد بولت ها که از پرکاربردترین پیچ ها در صنایع نفت هستند تحت انواع عملیات پوشش دهی یا همان آبکاری قرار می گیرند تولید کنندگان انواع استاد بولت ها در سایزها و پوشش های مختلف را در اختیاری صنایعی مانند صنعت نفت قرار می دهند.

پیچ های سر شش گوش:

همچنین پیچ های سر شش گوش در صنعت نفت بسیار به کار برده می شود.

رايجترين پوشش هایی كه براي پيچ و مهره هاي نفتي به كار مي روند کادمیوم کرومات و یا PTFE هستند که البته در بسیاری از موارد علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی هیدروژنی ، خوردگی اسیدی و مقاومت حرارتی مدنظر قرار میگیرد.

پوشش های پیچ های نفتی:

فسفات و کرومات.

اکسید فلزات.

گالوانیزه گرم مذابی.

گالوانیزه الکتریکی ( سفید , زرد , هفت رنگ و سبز ).

نیکل کروم.

تفلن (P.T.F.E).

رزوه‌های پیچ و مهره نفت :

۱) مجموعه رزوه درشت
۲)مجموعه رزوه ریز
۳) مجموعه رزوه فوق‌العاده ریز
۴) مجموعه هشت رزوه‌ای
۵) مجموعه دوازده رزوه‌ای
۶)مجموعه شانزده رزوه‌ای
۷) رزوه امریكایی
۸) رزوه دندانه ارّه‌ای
۹) رزوه چهارگوش
۱۰) رزوه پیچ حلزونی ۲۹ درجه